Srikandi Pertiwi Yang Berseragam Putih


Melissa Rahmad
1490166848664

Kujejaki sudah rimba dunia untuk menjadi abdi dari setiap insan yang terbalut derita, dengan menjunjung tinggi akan sebuah sumpah deklarasi JENEWA, untuk sama membahu menolong yang terluka.

Akulah srikandi yang berseragam putih, yang rela mengabdi dengan tiada mengenal letih, yang tiada mampu terlelap dikala mendengar rintih menyayat, yang tiada dapat terbahak dikala melikat luka bermandi darah.

Bukan tiada hati dikala rintih terdengar lirih, bukan tiada jiwa dikala Jarum menjahit luka, namun demi nyawa untuk tiada terpenggal sebelum senja, kurela berlaku dengan tiada menghirau rasa iba.

Aku tiada peduli bila harus terasing diujung pelosok negeri, aku tiada hirau akan hujan batu dikala konplik berlaku, dan aku tiada gentar akan berdesing rudal dikancah perang.

Namun aku bukanlah dewa yang mampu menyembuh dengan do,a, karena aku hanyalah peri pemimpi yang juga rindu akan kasih, yang ingin lama bermanja dalam bahtera mahligai yang indah.

Kini kujejaki hariku dengan jalan yang berliku, jalan dari seorang srikandi pertiwi yang slalu berusaha untuk dapat melihat senyum pada setiap anak negeri, jalan dari sebuah bahtera yang dapat menata cinta, hingga istana rumah tangga menjadi indah
– S E L A M A N Y A –

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *