AKU MASIH SETIA

Entah apa yang terjadi dalam hidupku?. Jalan dalam benakku hanya searah, getar dalam jiwaku hanya senada, hatiku telah tersesat dalam rimba cintamu yang memikat.

Ini pertama kali dalam hidupku, hatiku menjadi gila dan gelisah, hingga dikala malam datang hanya dirimu yang terkenang.

Lagi lagi engkau menggoda, engkau mengusik tidurku dengan canda, hatiku menjadi gelisah, anganku menjadi resah, hingga walaupun kututup wajah dengan tangan terbuka, senyummu tiada sirna dari cahaya dibibir mata.

Mataku seakan slalu melihat bayangmu, berputar dan menari untukku, telingaku seakan slalu mendengar, suara merdu dari nada cintamu, hingga disetiap putaran waktu, senyummu tiada pernah lepas dari ingatanku.

Sayangku telah menepi dan tiada ingin berlayar lagi, hatiku telah tercuri dan tiada ingin berlalu pergi, kiranya aku telah jatuh cinta pada dirimu yang kini menjadi idaman jiwa.

Kini sayap sayap cinta telah membentang dihamparan bukit keindahan, hingga walaupun hanya kekejap kita berbincang, namun kuyakin hatimupun berkata
– S A Y A N G –

Tinggalkan Balasan